Sunday, 8 January 2012

90. Majalah Al-Islam, Januari 2012

Review utk majalah Al-Islam, keluaran Januari 2012.

1) Mimpi dan anda, bagaimana nak kesan mimpi itu benar, mainan syaitan atau sebagainya. dan cara nak menghindarkan dari mimpi buruk. ketahui bagaiman mimpi buruk boleh terjadi.
2)Istigfhar, kalimah ringkas yang besar manafaatnya. semoga kita sentiasa mebasahkan diri kita dengan istigfhar kepada Allah. semoga dengan penyucian diri itu, rezeki2 kita akan dimurahkan.
3)Petua cepat kaya, bagaiman untuk murahkan rezeki dan bagaimana untuk mesyukurinya.
4)Pakwe bukan Islam, ingin minta pendapat? Ustaz Ridhuan Tee sedia membantu.
5)Menyimpan Janggut, ape pentingnya? apa hukumnya?
6)Kencing duduk atau berdiri? Apa sabda Nabi SAW. Pernahkah Nabi SAW kencing berdiri.
7)Pelesit dan bagaimana ia bertindak merosakkan manusia.

Banyak lagi ilmu yang kita boleh kongsi dalam majalah ini. Try la cari ye, hehehe...

12 comments:

mEEnmeSSi said...

boleh beli guna baucer rm200 tu tak?? ade jual kt unikeb x??hehehe

EJA said...

wah info yg menarik utk dikongsi bersama..heheh

iKhRam said...

kene g mph jusco seremban 2 ni
nak baca free.. hehehe

hamzah ian said...

lama tak baca al islam..

rozeeta rashid said...

menarik tajuk2 dalam keluaran januari nih. =)

aimie amalina said...

huwaaa
lame dh x beli al islam ni
cm menarik kupasannye kan :))

boleh la beli nnti :))

Juliet_iRa~" said...

wahh byk info la..:)

pss : cikgu juga?hee..thankss tau..insya-Allah..:)

Juliet_iRa~" said...

terima kasih..:)

da dpt tahu dah sekolah..alhamdulillah Allah permudahkan..:)

Ain Atika Zailani said...

naiceee... nampak macam menarik buku ni..

Abg Stalker said...

aku nak cari buku ni.thanks yup.

Cik Tetra said...

wahh info bagus la..lagi2 yg pasal pelesit tu..sebab kat bilik saya ade pelesit..time kat kampus..scary gile..

Iznie said...

menarik...nak beli kalau sempat :D