Thursday 5 January 2012

89. Secabis kenangan time sekolah

Dulu saye duk asrama dari tingkatan 1 sampai la abih ijazah, jadi bile da duduk tidur satu bumbung ni, banyak la pe/el yang kite akan jumpe kan, hehehehe, tapi diorang tu la jadi geng baik saye sampai la ni, walau ade yang jadi pegawai, ade jadi petani, keje kfc, tak keje, semua tu takde hal, da macam sedare da kan.

skang ni zaman k-pop, j-pop bagai. zaman saye dulu kat asrama takdenye menatang tu semua. ape barangkan..
korang semua tau ape kitorang layan... kitorang layan bollywood ma...hahaha

membe2 siap buat lagu buku lirik tu, khas utk lagu bollywood je... kalo buku lirik lagu melayu tu biase je la, ni bollywood beb, hahaha... tai saye takde a plak nafsu nak buat, sebab tulisan buruk, jadi pinjam bace je la.hahha..

pastu yang tak tahan lagi, diorg punye semangat nak menghafal lagu2 tu, saip ade petua bagai, hahaha. petuanya, dengan time bateri walkman da kong... time kaset akan pusing pelahan sikit, tu masing2 boleh tankap bait-bait hindustan tu, hahah... korang mane ade, men domlod je kat syok kan.
hahaha..

k la, buat korang layan2... kasik dengar ni dua lagu,

Penangan citer 3 idiots kat tv3 sebelum new year ari tu, setiap kali tgk citer ni terharu gile, sampai.........huuuuwwaaaa!!!

Chamakh challo, dari citer Ra One, smart SRK joget, hahaha

14 comments:

Cik Tetra said...

heee..teringat zaman dulu2 jugak..sy ade jugak buat buku lirik..tp lagu melayu lahh..hehe..

#sy suke cerita hindustan..lagi2 3 idiot! awesome!

Chegu said...

Sy pun... Pengaruh arwah nenek, dl slalu je lpak2 ptg sabtu ngan arwah, heee

ciK LyndaWawa said...

haah..saya pun dulu suka wat buku lirik..malu tol bila ingat..hehe

EJA said...

eja peminat no satu cerita hindustand blh katakan 80% lagu2 hindustand dulu dan skg eja hafal..hurm time tv3 cite 3idoit main tv2 plk cite hindustan tjk robot,klu iklan tukar2 siaran..

eja suka cerita hindustan mohabbat dan Dhadkan..ushh menangis klu tgk..huhu

BeloG MTT said...

Kalau lah dunia ni boleh berputar ke masa lampau kan. Ecehhhh ! Hehe :)

iKhRam said...

tak sangka minat bollywood yer.. hahaha

lepas ni, boleh la belajar nyanyi lagu bollywood dgn chegu.. hahaha

aamalinaazman said...

heeee
zaman dulu lagi senada jek
skrg ni
dh mcm2
penin gak pale =.=

Aweyn said...

okay buat buku lirik tu mmg keje saya masa sekolah dulu. hahaha

Chegu said...

lyndawawsa: pinjam boleh, hahaha

eja: saye suku cite badshah, mintak giler kat SRK, tapi paling sedih citer Maan kot, hahaha

MTT: hehehe, masa lalu utk kenangn, sbg skolah kehidupan masa kini.

ikhram: minat je,nak nyanyi terbelit lidah ooo..

aimie: manusia kan, heheh, naakk berhibur je, same la yg tgh cakap ni

aweeyn: lagu jimy palikat ade tak?hahaha

Anonymous said...

hok oloh...sepanjang gua dlm scene asrama x pernah gua jumpa segroup budak lelaki sekepala minat industan.

Chegu said...

haha...asrama gua mcm ni la bro...dari acab sampai ke hindustan, selagi ade lagu, semua kitorg pukul, ziana zain pun ade, hahaha

Unknown said...

Zaman aku asrama dulu aku suka dengar lagu Kru..

Zaman aku diploma aku suka lagu2 otai2 rock mcm Ramli sarip dan M nasir

bila aku dah tua ni, aku suka lagu evergreen

tapi zaman aku budak2. aku selalu gak dengar bollywood dekat panggung sabtu. haha

Chegu said...

bro, aku sampai pun laya lagu malar hijau gak, radio pun sinar.fm, lectrr aku pun bahan aku, hahaha

AyuAdzum said...

Bila baca entry ni..saya pun cuba imbau balik"dulu saya pula layan apa ek?"..hmmm setelah puas berfikir..saya rupanya tidak layan apa2 movie pun..huhuhu