Thursday 3 November 2011

59. Saya, anda dan tawan-tawan.

Seperti mana tajuk entri ini, saya, anda dan tawan-tawan, telah ditag, saya telah di tag oleh pelajar UiTM Segamat yang berasal dari Johor.[giler panjang dicription tu].

waaa...ni pertama kali saya masuk ni benda alah macam ni, agak janggal jugak sebenarnya, bagi si tua-yang-rasa-muda ni menyertai perkara-perkara macam ini. hahaha. tapi, kite anggap utk berkenal-kenalanla kan, tak la orang cakap saye ni misteri sangat pulakkan, muka takde ke sebab dlm gamaba profile tu ngadap blakang.hahaha

haha, k la,11 perkara tentang saya

#saya ada banyak koleksi komik [saya penggian komik ok]
#saya hanya ada aset sebiji motor sahaja [bila la nak ade krete ni]
#saya suke membebel time kat matrik dulu sebab kawan malas mengmas bilik [turun dari emak aku la ni]
#saya suka masak dan makan ramai-ramai [kalo saya makan sorang, saye tak suke masak]
#saya mudah tersentuh tengok penderitaan orang [sape tengok 3 idiots? sedihkan, saya naggis]
#saya kuat makan [semua makanan adalah sedap ok]
#saya dalam usaha menguruskan badan [sangat berlawanan dengan yang di atas]
#saya ingat nak sambung belajar a [kawan-kawan jom]
#suke berniaga [lagi-lagi berkaitan dengan makanan, x abis bleh blasah]
#suke sangat tengok cerite penyiasatan omputih [criminal minds, burn notice, csi: segambut, etc]
# saya berdarah M [darah MUDA ok]

hahaha, sume citer adalah jujur ok. hahaha, asyik ketawa dan sengih la plak bile duk crite pasal diri sendiri kan, hahaha

next 11 soalan dari Cik Tetra,

#apa nama timangan korang?
erk...rahsia boleh tak? takut t kantoi a ngan anak murid, tapi kalo anak buah biase panggil poksu...hahaha 


#suke warne ape and kenape suke warne tu?
saye suke sume warne, tapi banyak yang saya pilih blue black a, tapi saye takde hal sangat pasal warne, yang penting tu warne maskulin, saye ade kemeja pink, tapi tetap maskulin, hahaha.


#agak-agak kahwin umo brapa?*haha sila jawab
kalau ikut hati, ade rezeki, hari ni jugak saye nak kawin,hahaha, bukan ape, saya tak sabar nak ade anak sendiri, geram plak bile tengok abang ngan akak manje-manje ngan anak die, hehehe, best kan?


#laman sesawang yang korang ade? sila nyatakan
setakat ni saye ade blog je kot, fb da tutup, [atas sebab2 tertentu, kawan-kawan tau kot], freindster da luput, tagged da berlumut.


#ciri-ciri lelaki/ wanita yang buat korang suke kat diorang
erk...malula plak, saya suke wanita yang feminin, masih mengamalkan budaya ketimuran macam mak jemah dan afdau ooookkkaaayyy...


#pernah kena buli tak? atau pernah tak buli orang?
hahaha, gile a soalan ni, dua-dua pernah kot, time dok asrama, tapi lebih berbentuk "kekeluargaan" a, hahaha


#nama ayah dan ibu korg and 3 ayat untuk diorang.
ayah saya, Haji M dan mak saya Hajjah B, esok saya balik, yahhooooo...


#suke kucing tak
saya suke sume binatang kecuali anjing yang kerja saya time jogging, kucing pun ok...hehehe, dulu pnah kejar2 dengan kucing utan, laju gile lari...hahaha


#novel paling best yang pernah korang bace?
dari dua orang penulis, Faizal Tehrani saya pilih1511 H [Kombat] dan Ketupat Cinta. Untuk Ramlee Awang Murshid plak, saye suke koleksi Laksmana Sunan dan ADAM.


#pernah dikecewakan x? cehhh soalan sadis..heee..
hehehe, malu plak, pernah, dua kali...hehe, sedih plak tulis ayat ni, yang pertama selama lebih kurang stahun pastu yang kedua lebih kurang 4 tahun,hahahaha, ketawa jom.


#kenangan yang paling pahit sepahit pahitnya.. :D
syukur, Alhamdulillah, kenangan pahit saye cume perkara yang berkaitan dengan soklan di atas tu kot, heheh, saya rakamkan kesedihan dan kepahitan tu di sini, sini dan sini. Dan ini saya lahirkan untuk saya terus hepi dan gumbire dalam idup, hehehe.

Nama yang saya nak tag adalah dari kawan2 follower saye, lebih dari 11 tapi, tapi sebab tak ramai, saya tag je la, tak kisah pun korang najk join ke tak, ho hard feelin ya. saja nak kenal-kenalkan. sebelum tu korang tengok rules die kat sini dulu k

Saadah Saadun
adel
genk

semue tu oai2 tu, cuak plak nak tag diorg, i malu u, hahah,tu je kot, hehehe, nway korang tak sempat jawab pun takpe, no hard feelin ya... soalan die

1) status, bujang? berpunya? atau berkahwin?
2) makanan kegemaran gapo dio?
3) korang minat drama negara mana? malaysia, indon, korea, jepun, omputih?
4) last cerita melayu yang korang tengok ape?
6) kartun ape yang korang minat?
7) cerita paling happy dalam idup korang?
8) kisah paling sedih pulak?
9) mak abah korang asal mana?
10) aset paling berharga korang sekarang ape?
11)dulu kecik-kecik ko nak jadi ape? selari tak dengan ape yg ko buat sekarang?

hahaha, tak sangke aku da siap tulis, tepuk tangan, nway, ini ape yang terlintas dalam kejujuran aku, sori a  kalo korang nampak macam poyo e. agak-agak tak boleh blah, klik x kat atas tu k, hahaha...komen la pe korang nak komen, hehehe...

senyum jom kawan-kawan!!!

19 comments:

Cik Tetra said...

woahhhhh!! awesome sangat..anda lulus dalam segmen ni dan saya kasi A+..heeeeee..awesome!

anyway thanks sudi jawab soalan2 saya..jawapan kamu pon sgt awesome..paling x boleh blah kena kejar anjing tu..sb sy pon pnh kene..sadisss sgt..haha..

novel2 yang kamu bace pon saya ade bace..mmg best!! :D

p/s: peace yoo!! and thanks again.. ;)

Chegu said...

hahaha, ni 1st time, janggal orangtua macam saya ni nak join segmen orang muda ni, hahaha,sogan eh...t blanje makan kat restoren singgah selalu e, hahaha

Ca'Oi_Bartowski said...

at last selesai gak aku jawap semua soalan...

http://takbest.blogspot.com/2011/11/hola.html

EJA said...

eja ditag ya..sat nak cheq nak p buat entry ni..tunggu :)

Chegu said...

Ca'Oi: u r the best bro... Tq,
Eja: sila2... Hehe, tq join

EJA said...

chegu mai jemput melawat rumah eja..ada juadah baru siap masak utk chegu

http://menulisdenganhati.blogspot.com/2011/11/bukan-mengaibkan-hanya-sekadar.html

Chegu said...

Haha, tq eja

Kartini said...

aaaa tawan2.. sy d tagg :D hehe. ok2 chegu. tguuu :D

Chegu said...

Hahaha, sila cik tini, sila tambah lauk... Oooppss.. Tambah citer... Hahaha

Kartini said...

hahah. tp tp kene tag blk 11 kawan. sy ni pmalu.. sapa la saya nak tag dorang . sob

Chegu said...

Hahaha.. Same la, saya pun pemalu, hahaha, cik tibi ramai tu kawan, adik2 cik tini... Cik tini kan fofular, heee

Kartini said...

sy jawab je. sy tamo tag. sy kan yg salu break d rule. haha

Chegu said...

No prob... Tq ye cik tini, hehehe, tq

Izyan Masri said...

WHOAH.KENA TAG.JAP LAGI NAK BUAT NI XD

Chegu said...

Sila cik izyan, semangat gitu... Tq

aamalinaazman said...

novel thriller besh kan cekgu
hehehe
mimi pon sukee
awww
pnuh ketimuran ke
kikiki
baik2 sy caye =]

Chegu said...

Best kan.. Saye ade dpt edisi kulit keras buku terbaru laksmana sunan, sutera bidadari, gile berebut, tp x smpt mintk t/tgn, ramai giler

Akulah Pak Lan said...

Sorry la bro, aku bukan sombong. Tapi blog aku tuh jenis tak layan segmen, tag, give away or benda2 yg seangkatan

Chegu said...

No prob pak lan, no hard feeling, tq bro sudi singgah sini