Wednesday 26 October 2011

50. Blog Gay; satu pendedahan

Saya mengikuti tulisan En. Mazidul Akmal dari dulu lagi. Beliau seorang wartawan yang rajin dan tegas. Segala patah bicaranya berdasarkan fakta konkrit dan berasa. Ketegasan beliau meletakkan beliau sebagai seorang wartawan yang disegani oleh rakan dan juga lawan. Kupasan demi kupasan dibangkitkan untuk kita sedar dengan segala ketidak adilan dunia ini.

Dan kali ini, En. Mazidul telah membongkar blog gay, ya blog gay [tolong jangan muntah di depan pc anda]. Klik sini, untuk melihat kupasan En.Mazidul. Bagi saya, isu ini amat jelik sama sekali. Tambahan pula isu ini dikaitkan dengan golongan yang seangkatan dengan saya, iaitu guru. Aduh, bencana apakah yang menimpa bangsa kami ini ya Allah, ku pohon Kau ampunkanalh dosa-dosa kami, tunjukkanlah kami ke jalan yang benar ya Allah, jalan yang Engkau redhai.

Kepada mereka yang mempunyai naluri songsang ini, marilah bertaubat. saya rasa ramai kawan-kawan yang sedia membantu. carilah ustaz-ustaz, pihak jabatan agama untuk membantu anda. Insya-Allah, jika anda berusaha untuk lari dari kancah ini, anada ingin mencari hidayah, Insya-Allah, Allah akan bantu.

Kepada mereka yang didatangi oleh kaum-kaum ini untuk meminta bantuan dan sokongan moral, jangan pula anda menghina mereka, mereka sakit. Maka dengan itu, rawatlah jiwa mereka. Bantu mereka selagi terdaya, sokong mereka untuk terus mencari redha Allah.

Ya Allah, kami bermohan kepadaMu dihindarkan dari wabak penyakit, kemarau panjang, banjir besar serta bala yang tidak diduga, atas segala kesalahan kami ya Allah! Ampunkan kami, ampunkan kami, ampunkan kami...

6 comments:

noraauliyya said...

baru ni tengok blog pondan ! siap dy tunjuk muka laki dy lagi. serious ensemm .. tapi mai tang pempuan tuh tak leh trima..

Chegu said...

naluri manusia kan, islam datang tuk menunjukkan sempadan yang man boleh yang mana tak boleh, tapi kalau mau langgar juga, tanggung la nanti

bobiedanbad said...

ramai yang sudah tersasar, semoga mereka kembali ke ajaran Allah.

Chegu said...

Setuju cikgu, semoga mereka diberi petunjuk.. Amin

aamalinaazman said...

wabak ni makin lame makin tersasar jauh
aihhhhh

Chegu said...

tu la cik aimi, takut plak kena bala...Subhanallah