Tuesday, 1 November 2011

56. Rehat sebentar

Ntah ape kejadahnya malam ni tetibe rajin mengemas, hahaha. rutin harian mak jemah, macam biase la kan, pas baju da kering, kena la lipat baju tu kan. Sambil tu mak jemah layan la crite criminal minds: season 5. Ntah brape kali dah mak jemah ulang, mak jemah pun da lupe.

Bile mak jemah tgk gobok [ini bahasa org selatan yang membawa maksud almari] mak jemah, mak jemah tgk susunan die da henyang-henyot [paham kot],sakit plak mate memandang. Tu la tergerak ati nak nyusun balik. Hehehe, berpeluh mak jemah u ooolllss..

Bile susun balik baju-baju ni, teringat plak mak mak jemah. Dulu mak mak jema selalu cakap, " ko ni, cube ambik baju tu jangan tarik-tarik, penat tau mak susun baju" kat mak jemah. Hehehe, da lame rasenye. Tapi macam semalam je rase nye kene bebel ngan mak, heheh, maap ye mak sbb nakal n pmalas dulu [sekarang pun malas jugak kot] hahaha.

Tapi bila lebih kurang 12 tahun hidup merantau, berdikari. Uruskan diri bukan seuatu yg asing bagi mak jemah. Cume ye la, teringat pulak dulu selalu susahkan mak, nnt ade anak macam mane la mak jemah nak handle gamaknya kan.

K la, gobok ni pun da siap kemas, mcm eric leong pun mak jemah tgk. Mak jemah mintak diri sekarang ye. Maaf merapu, Assalamualaikum!

12 comments:

Ca'Oi_Bartowski said...

Tuan, dah update Chuck Season 4

http://takbest.blogspot.com/2011/11/chuck-season-4-complete-hardsub.html

Chegu said...

luv u bro...makasih,

YOUsoF said...

Hehehe MakJemah².. ;D



Bila dah duduk sendiri, masa tu la kita akan rindu bebelan mak kita kan. Serius. haha

Chegu said...

yup bro...takut gak kawin nnt, mcm ne a nak jg anak

noraauliyya said...

mak jemah la sgt.

Chegu said...

ye cik nora oii...mak jemah fofulor ok,hehehe

aimie amalina said...

gobok!
dh lame x dgr
hehehe
tulah cikgu
jgn tarik je
hehehe
abis baju tumbg
hehehehe

Chegu said...

hahaha, dalam gobok ade gebor...baju semua dalam lipatan, tak bergantung, skali tarik, terjongkang jongket

EJA said...

amboi rajinya mak jemaah mengemas..gobok.. seja faham perkataan tu sbb eja pun org utara (perak) (^_^)

Chegu said...

Mak jemah like bilik kemas, hehehe

Kartini said...

huahaha/ pggl mak sndiri mak jemah ke. haha

Chegu said...

Eh... Idok le, mak jemah tu saye... Panggil mak sendiri mak jemah, mau kena silambam saye cik tini ...