Friday 4 November 2011

61. Nostalgia zaman sekolah

hehhee, hari ni ari Jumaat, ramai orang pakai baju melayu kan gi kerja, aku pun suke gak pakai baju melayu ni. satu tabiat kalau pakai baju melayu ni, aku suke pakai lengkap, hahaha, ingat lagi dulu ade program orientasi kat u, aku jadi urusetia, membe suro a aku g masjid tengok program kat sane, tapi sebab tak jumpe songkok. aku cakap tak nak terus, hahaha, kalo pakai kopiah, aku lagi suke pakai kain, bile pakai kain ni sejuk sikit, ade 'aircond',hahaha.

aku bukan ape, selain dari memang minat pakai baju melayu satu set ni, aku tak suke bile jenajalan pakai baju melayu tak lengkap macam takde songkok nye, orang sekeliling asik nak sok sek sok sek je,"ish, tengok tu budak cina pakai baju melayu" hahahahaha.


ni baju aku masa form 4- form 5, samapai sekarang aku pakai baju ni. aku pakai kat matrik, aku pakai kat u, dan sekarang aku pakai time kerja. hahaha, dengan baju tu, dengan seluar tu dan juga dengan samping tu la dulu aku menimba ilmu masa sekolah dulu.hahaha, lama siot.

bile ingat cerite time asram kan, hari jumaat adalah ari yang paling ditunggu-tunggu. sebab makan special skit kan, hahaha, tu budak2 berebut tu, nak g beratur. yang tambah lagi best tu, bile ade es krim kan, pergggh... mashuk ooo, korang tau a kan budak-budak asrama ni mana penah kenyang.

nasi ayam, nasi tomato, atau nasi minyak adalah antara menu hari jumaat. pelajar puteri biase makan lambat sikit. sebab kasi laluan kat pelajar putera nak ke masjid. dan bile sampai masjid, amik semayang, solat sunat, denga khut.....zzzzz... da tido dah, hahahah.

bile bab tido ni, orang kerja pun tido gak kot, cume faham-faham je lah kan time bebudak pakai uniform ni, putih je semua, semua terbongkang, hahaha. ade sorang membe aku lagi kronik, die tidor, pastu orang kejut semayang, sebab dia mamai lagi, dia jatuh terduduk, 2 kali beb, hahaha, sampai sekarang kena bahan. ahaha.

k la, cukup la mengimbau kenangan silam tu, kenen g layan khutbah dulu, heheh, chow

10 comments:

saadah saadun said...

haaaaa..aku rasa aku dah dapat klu kau siapa. haha.

Chegu said...

Haaaaa... Siapakah aku? Hahaha, xpela, t ade mase, lpak2 a ngan aku dan adel, hehe

saadah saadun said...
This comment has been removed by the author.
Mr.Superman said...

selalu cmtu la.kt skola asrama masa menengah dlu pun mcm tu jgk.putera mkn dlu bru puteri.yela..putera ni perut bsr,klu mkn lwt nti kebulur plk,xpun nasi x ckup.so bg kita mkn dlu,prmpn perut kecik.ye dak?hahaha.abg pun ske pki bju melayu,tp x lengkap la,dgn jeans.klu raya je pki lengkap.

Mr.Superman said...

lpe nk jwb..abg blm kwin lg,tp umur mkin meningkat.dush~ +_+

Chegu said...

Ada: hahaha, pasti e? Hahaha, ade hint di situ, bagus, kekalkan ia sebagai misteri,hahaha
Abg stalker: budak asrama mmg kuat mentakedarah, megi satu baldi pun selamba je telan, hahaha

aamalinaazman said...

kekeke
dr gaya hidup cekgu ni lbh krg sama jek dgn sy tapi sy pompuan la
so sy suke pakai bju kurung la
kikiki =]

Chegu said...

Waa.. Veli gud, keep it up.. Sy ni x kisah pun bj ape asal ikut mjls dan santai2 gitu

Cik Tetra said...

suke tgk org laki pakai baju melayu.. :)

mmg trademark eh amik gmbr pusing belakang..hahaha.. :D

Chegu said...

Hehehe,'saje je amik gmbr macam tu, nak kasi misterius skit, heehehe