Tuesday 22 November 2011

78. Forza

PALEMBANG: Akhbar di sini melaporkan bahawa Angkatan Nasionalis Buruh Indonesia di Malaysia atau singkatannya, ANBUINDO, ingin mengumpulkan ahlinya untuk bersama-sama melakukan rapat umum sebagai bantahan kemengan TIMNAS Malaysia di dalam perlawanan bola sepak Sukan Sea semalam.

"Kami enggak bisa terima kekalahan, kami akan melakukan rapat umum ini. ayooo rakan-rakan. Tingalin bangunan-bangunan yang kamu binain. Mari kita protes, protes!" pekik kepala ANBUINDO, Wak Rio Asrowidjoyo.

 Rapat umum mereka juga turut disertai oleh Ikatan Amah-Amah Indonesia Keren, (IAMIK). Setiausaha agongnya, Bibik Cempaka Bunga, berpendapat, " iya, kami, bibik-bibik sudah menerima pelawaan untuk menyertai rapat ini ya. Kami sedang menimbangin ya. Itu, itu, itu bisa atau enggak ya. Tapi kami tatap ya, itu, itu, itu Forza Indonesia ya."

 Rentetan daripada itu, pihak-pihak majikan di Malaysia telah menyediakan beberapa makanan ringan sebagai persedian, takut-takut, amah mereka menyertai rapat ini dan menolak untuk menyediakan makanan keluarga mereka.


  #gurau ya pamana-paman, bibik-bibik ya, semoga Harimau bisa bertemu Garuda lagi ya pak, apa pun, Forza Indonesia, Forza!!!

10 comments:

iKhRam said...

pandai yer bergurau skrg.. hahaha..

tak takut ker.. skrg orang indon ramai kat malaysia.. huhuhu

Chegu said...

hahaa, x bleh gurau duk surau

EJA said...

malam ni malaysia akan berrentap lagi utk piala olimpik..ramainya org kat lrt tadi diaorg sume nk ke bukit jalil...

semoga harimau malaya MENANG LAGI:)

budak penjara said...

gurada sudah patah sayap

rozeeta rashid said...

majikan dah sedia makanan ringan tu tak tahan. hahaha. tadi kalah dengan syria daa. penat kot.

Kartini said...

protes? pulak daaa

Unknown said...

Wah, padahal supporter di Indonesia menerima kekalahan dengan hati lapang... Selamat atas kemenanan Harimau Malaya yg memang dipersiapkan dari lampau, Mudah2an jika persiapan kami lebih matang bisa menang jika bersua lagi...

Terima kasih telah berkomentar di blog laman baca :D , kunjung balik yah :P

Chegu said...

budak penjara: harimau cakar garuda bro

rozeeta: langkah berjaga-jaga. hahaha

kartini: gurau je ni, hahahaha, satira.

resna: iya mas, waduh, maaf la ya, saya bercanda saja. kita kan serumpun, gurau-gurauan itu tanda mesra ya. insyaAllah, nanti saya mampir ke blog kamu ya, heee... (",)

Raden said...

kalau dorg tanak keje sini xpela..byk lg pekerje dr negare lain laaa...xheran..

Chegu said...

eh tak la cik raden, kite perlukan diorang gak, kite kan serumpun, ade juga yang ok, ade juga yang emo, kite pun same, hehehe, no hard feeling ya, ni satira je